לייעוץ התקשרו עכשיו לעוה"ד יוסי דגה 052-6388-340

נהיגה בשכרות – דע זכויותיך

עולם התעבורה הוא תחום מיוחד במינו בנוף הפלילי היות והוא יכול לגעת בכל אחד מאיתנו, החל מקבלת דו"ח תעבורה ועד פסילה בפועל של רישיון הנהיגה בשל מספר סיבות שלעתים אחת מהן היא נהיגה בשכרות. 

נהיגה בשכרות- על פי פקודת התעבורה אדם מוגדר כשיכור אם הוא שותה משקה משכר בזמן הנהיגה, או כאשר הוא ממונה על רכב, או כשמצוי בגופו סם מסוכן או תוצריו. על פי החוק אדם יחשב כשיכור אם נמצא בגופו מעל 50 מ"ג אלכוהול ב-100 מ"ל דם. או 290 מק"ג בליטר אוויר נשוף. יחד עם זאת, אם מדובר בנהג חדש שגילו נמוך מ-24 שנים או בנהג ברכב מסחרי, הוא ייחשב לשיכור אם נמצאו אצלו 50 מק"ג בליטר אחד של אוויר נשוף, או יותר מ-10 מ" ב-100 מ"ל דם.

כאמור מי שנתפס נוהג בשכרות מסתכן הן בשלילה מנהלית במידית לתקופה של 30 ימים, ואם הנהג היה מעורב בתאונת דרכים אזי שהפסילה המנהלית יכולה להיות בין 60-90 ימים. באשר לעונש הרי שהמחוקק קבע שלילה בפועל של הרישיון לתקופה שלא תפחת משנתיים ימים, ובמקרים חריגים מאסר מאחורי סורג ובריח.

מהו מכשיר הינשוף?

הינשוף הוא מכשיר אשר בעזרתו בודקת המשטרה את רמת השכרות אצל נהגים אשר יש חשד לכך שנהגו תוך השפעת שכרות או חומרים מסוכנים. מטרת המכשיר לבדוק את רמת האלכוהול בנשימתו של הנהג.

לינשוף שני חיישנים אשר קולטים בעת ביצוע הנשיפה, האם יש פער חריג בין רמות האלכוהול המותרות, לבין רמות האלכוהול בנשימתו של הנהג.

כאשר אנו מתבקשים לייצג נהג שנחשד כי ביצע נהיגה בשכרות, אנו מחפשים ביסודיות את הכשלים בהפעלת המכשיר, שיוכלו להביא, בסופו של יום, לפסילת הבדיקה ולזיכוי שלו מאשמת נהיגה בשכרות.

איך מתמודדים עם הזמנה למשפט בגין נהיגה בשכרות?

ראשית יש להיוועץ עם עוה"ד הבקיא בתחום דיני התעבורה בטרם נכנסתם לבית משפט ורצוי אף שעוה"ד מנוסה ייצג אתכם נאמנה. לא מעט תיקים "נופלים" כתוצאה מכשלים טכניים הקשורים באופן הדוק להפעלת מכשיר הינשוף, החל מתהליך כיול שלא נבדק, השארת החשוד במשך 15 דק' ללא השגחה וכיו"ב.

שנית, עליכם לזכור כי החוק קובע שכל נהג שהוכח שביצע עבירה של נהיגה בשכרות, יישלל רישיון הנהיגה שלו למשך שנתיים, גם אם לא ביצע עבירות אחרות בנוסף. החוק אף קובע כי נהג שזוהי כבר עבירת הנהיגה בשכרות השנייה שלו – יורשע בעונש שלא יפחת מארבע שנים.

משרדנו מתמחה בליווי וייצוג חשודים ונאשמים בעבירות תעבורה, החל משלב החקירה ועד לניהול התיק בפני בית בית המשפט לתעבורה, ובמידת הצורך גם בפני ערכאת הערעור. משפט תעבורה הוא תחום מיוחד בנוף הפלילי הואיל והוא יכול לגעת בכל אחד מאיתנו, החל מקבלת דו"ח תעבורה וכלה בפסילה בפועל של רישיון הנהיגה- ליצירת קשר עוד היום לחצו כאן.

צרו קשר לכל שאלה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן